pátek 6. ledna 2017

Příběh & Questy


Se začátkem nového fóra nás čeká i jiná hlavní změna – změna v přispívání do příběhu. Jak jste si jistě všimli, náš systém tři dny / den nefungoval už od počátku a nakonec to skončilo tak, že se neposunulo nic. Tudíž jsme se rozhodli (…já jsem se rozhodla…), že potřebujeme změnu. A přišla myšlenka questů.

Pointou je, že v textovém příběhu nejde stavit jednotný čas, který by vyhovoval všem. Někdy vás chytne múza a byli byste schopni popsat dvacet dní, někdy se nic neděje a vás nebaví psát, jak si tak Anče bloumá městečkem a kupuje si zmrzlinu a baví se s Evičkou o včerejším úkolu. Když se odehrává nějaká výprava, je všechno mnohem zajímavější – ale ztrácí to své kouzlo, musíte-li měsíc čekat, než dojde k posunu data.
S nástupem nového fóra bude tedy příběh fungovat takto:
V Hlavním příběhu se budou odehrávat věci jako výuka, trénink, každodenní život vašich postav, seznamování se et cetera. V hlavním příběhu poběží čas pevně stanoveným způsobem:

Den v Möienu bude probíhat během týdne v RL.

  • Pondělí – Ráno
  • Úterý – Dopoledne
  • Středa – Poledne
  • Čtvrtek – Odpoledne
  • Pátek – Odpoledne
  • Sobota – Podvečer
  • Neděle – Večer

Je to rozděleno takto, protože věřím, že většina událostí se odehrává v odpoledních a večerních hodinách, tudíž jsem na ony hodiny nechala více reálného času.
Tento režim bude pevně daný – snažila jsem se k tomu najít i počítadlo, ale neúspěšně. Pokud by někdo věděl o počítadle týdnů, které by se dalo jako gadget umístit na fórum, dejte mi vědět. Takto bude čas plynout pořád, a pokud něco prošvihnete, je to váš problém. Nevadí, když nějakou dobu nenapíšete – prostě jste v ten čas nic podstatného nedělali. Aktuální datum by jako vždy mělo být uvedeno v záhlaví.
Dále se v hlavním příběhu budou odehrávat hlavní dějové události. Ty budou oznámeny předem a dočasně mohou narušit běžný čas. Významné události jako bitvy, které by mohly časový režim rozhodit nějak významně, budou pravděpodobně pokaždé ve vlastním tématu (viz následující odstavce).

To, co se této časové ose vymyká a k čemu se snažím dostat, jsou právě ony questy. Quest je výprava, událost, které se účastní pevně daný počet hráčů po pevně danou dobu. Questy budou mít samostatné téma.




Quest začnete odchodem. Ten se píše stále v hlavním příběhu. Odchodem myslíme vše od přípravy, shánění členů a zásob po samotný moment odchodu na quest (questy se zásadně odehrávají mimo Akademii). Poté vytvoříte nové téma (viz obrázek nahoře). Jako začátek výpravy uvedete datum (Möienské), kdy jste napsali poslední příspěvek v hlavním příběhu – definitivně odešli na quest. Pokud víte, jak dlouho bude vaše výprava trvat, vyplníte i konec výpravy. Pokud ne, dopíšete jej po dokončení. 

Pro questy neplatí časová linie, píšete je prostě kontinuálně. Quest není něco, z čeho by se dalo jednoduše vybruslit a přeskočit celý den. Proto je vyčleněn z hlavní linie. 

Právě z tohoto vyplývá několik důsledků: 
  1. Počet účastníků questu je předem daný, pokud se někdo k výpravě přidává později, musí to být předem naplánováno, aby odehrál svou část v hlavním příběhu 
  2. V questu se nemohou odehrát události, které okamžitě ovlivňují hlavní příběh (rozsáhlá zemětřesení, vypálení měst zakreslených v mapě…) 
  3. To ovšem neznamená, že události questu nejsou oficiální. Questy jsou regulérní částí příběhu a právě ony děj nejvíce posouvají 
  4. Questy musí mít pevně daný cíl (získání předmětu, setkání s někým [král, mudrc, významná osoba], pomsta, úkol, práce) 
  5. Pokud na questu budete určitý počet dní, ale dokončíte jej dřív, než ony dny uběhnou v hlavním ději (tzn. napíšete čtyřdenní quest rychleji než za měsíc v RL, což je dost pravděpodobné), musíte počkat, než onen čas uběhne, než se budeme moci vrátit 
  6. Pokud by se stalo, že byste quest dokončili později (tzn. váš quest měl menší počet dnů, než mezitím uběhlo v příběhu), musíte do něj vmáčknout výplňku nebo vysvětlení (cestou zpátky jste se ztratili, stavili se k vzdálené tetičce, udělali jste si zajížďku na pláž). Není nutno ji rozepisovat detailně, nechcete-li (hlavně myslete na to, že účelem výplňky je dohnat ztracený čas, pozor, aby vám přehnané vykecávání nezpůsobilo ještě větší skok!) 
  7. Pokud je výsledek questu předem naplánovaný / je během něj plánována významná událost, je třeba, nebo přinejmenším velmi vhodné, to předem prodiskutovat s adminy. Jen tak si sami zemětřesení do questu nevmáčknete, ale všechno se dá zařídit. ;) 

Značení questů: 
  • Světle modré (Akvamarínové) questy jsou questy, které právě probíhají 
  • Oranžové questy jsou celomöienské questy, události jako bitvy etc. (některé tyto události zůstanou v hlavním příběhu, jiné budou takto odděleny) 
  • Žluté questy jsou již ukončené 
  • Bílé questy shánějí účastníky 
  • Questy, které nemají žádnou barvu, jsou stále prázdné 
  • Prázdné questy jsou různé úkoly / práce, které vymysleli admini. Když je otevřete, bude v nich uvedeno, jak se o něm můžete dozvědět v příběhu. 
  • Pokud se questu chcete zúčastnit, musíte to zahrát v hlavním ději. Můžete se na tom domluvit / přihlásit se nonRP, ale i tak to musíte zahrát. 
  • Questy může vytvářet kdokoliv, nemusíte se jen účastnit předepsaných (těch stejně nebude moc). 
  • Oranžových questů by se měli účastnit všichni, kdo v danou dobu mohou.

Žádné komentáře:

Okomentovat