čtvrtek 19. března 2015

Primární schopnosti (živly)

Primární schopnost je jeden ze čtyř živlů - oheň, voda, země vítr. Od nich se odvíjí sekundární schopnosti a mají vliv i na terciální, i když ne tolik.
Každý mág má určitý "vrozený talent" pro jeden ze čtyř živlů.Často má k danému živlu určitý citový vztah. Tato magie mu pak jde nejsnadněji a je schopen ji ovládnout nejrychleji a nejlépe. Primární schopnost ovšem nemusí být stejná jako vrozený talent - klidně může být úplně jiný. Jen to bude chtít více píle, naučit se ho ovládat!
Postupem času se můžete naučit více živlů, ale nikdy ne na mistrovské úrovni. (To by vám trvalo hóóóóódně dlouho). Vždy vám nejlépe půjde jeden živel - ten, na který máte "talent". A největší potíže budete mít logicky s opakem daného živlu, čili vodní mág bude obtížně zvládat oheň etc.

_______________________________________________________

Už bylo na začátku zmíněno, že od primárních schopností se odvíjejí sekundární a má vliv i na terciální.. více to bude rozebrané v článcích věnovaným přímo těmto schopnostem, ale jednoduše jde o to, že sekundárních schopností je šestnáct - čtyři ke každé primární. Můžete ovládnout kteroukoli z nich, ale opět platí - ohnivému mágovi bude za těžko ovládnout sekundární vodní schopnosti!
Na terciální živly takový vliv nemají, ale trochu jo. Zemní mágové mají třeba lepší předpoklady ovládnout "fyzické" schopnosti (například pohybování věcmi, magicky zvětšená síla, runová magie) a větrný či vodní zase ty "mentální" (telepatie, iluze etc.). Stejně tak jsou určité schopnosti, které dělají daným mágům problémy.
_______________________________________________________

Míra, v jaké umíš danou magii ovládat se dělí na tři fáze - začátečník, pokročilý, expert. Začátečník ještě nedokáže používat oheň jako zbraň (jasně, pokud ovládáte začátečnickou ohnivou magii, můžete zapálit klacek a hodit ho nepříteli do ksichtu, ale rozhodně po něm nebudete metat ohnivé dýky). Nejrozšířenější je magie na pokročilé úrovni. Expertů je velmi málo, trvá roky, než ovládnete magii na mistrovské úrovni. Navíc, mistrovská úroveň nenabízí moc výhod, jež by se využívaly v boji, většinou umožňuje hlavně komunikaci s živelnými bytostmi.
_______________________________________________________

OHNIVÁ MAGIE

  • Začátečník: zvládne oheň zapálit (dřevo, popř. svou ruku..), uhasit..
  • Pokročilý: oheň lze použít jako zbraň, umí tvořit z ohně různé předměty (ohnivé koule atd.)
  • Expert: umí komunikovat s bytostmi ohně (draci, salamandři..) a zvládne je podrobit své vůli
  • Sekundární schopnosti: elektřina, alchymie, přeměna, mentální nadvláda
  • Schopnosti, pro než mají ohniví mágové nadání: kombinování živlů, světlo, stíny, "super"smysly
  • Schopnosti, jež ohniví mágové těžko zvládají: nekromancie, komunikace s mrtvými, sekundární vodní schopnosti
  • V cyklu je následována druhou fyzickou živelnou magií, zemí - zemní magie je tedy často sekundárním živlem ohnivých mágů
Magie ohně je nespoutaná, často založená na přeměně věcí, jedná se o fyzický, nestálý živel. Ohniví mágové jsou často energičtí a horkokrevní.
_______________________________________________________

VODNÍ MAGIE

  • Začátečník: zvládne vodu vytvořit, najít v přírodě..
  • Pokročilý: codu lze použít jako zbraň, umí tvořit z vody různé předměty (vodní proudy, víry etc.)
  • Expert: umí komunikovat s bytostmi cody (najády..) a zvládne je podrobit své vůli
  • Sekundární schopnosti: empatie, léčení, jasnovidectví, "procházení zdmi"
  • Schopnosti, pro než mají vodní mágové nadání: kombinování živlů, nekromancie, komunikace s mrtvými, čtení myšlenek
  • Schopnosti, jež vodní mágové těžko zvládají: světlo, stíny, sekundární ohnivé schopnosti
  • V cyklu je následována druhou mentální živelnou magií, větrem - větrná magie je tedy často sekundárním živlem vodních mágů
Magie vody je pozvolná, založená na psychické síle spíš než fyzických schopnostech, jedná se o mentální, stálý živel. Vodní mágové jsou často laskaví a rozhodní.
_______________________________________________________

VĚTRNÁ MAGIE

  • Začátečník: schopnost vítr zmírnit, vytvořit slabší větrné proudy..
  • Pokročilý: vítr lze použít jako zbraň, umí tvořit z větru různé 'předměty' (větrné víry, smrště atd.)
  • Expert: umí komunikovat s bytostmi větru (nebuly..) a zvládne je podrobit své vůli
  • Sekundární schopnosti: iluze, levitace, sugesce, telepatie
  • Schopnosti, pro než mají větrníí mágové nadání: kombinování živlů, manipulace se vzpomínkami, neverbální magie, "super"rychlost
  • Schopnosti, jež větrní mágové těžko zvládají: chronokineze, neviditelnost, sekundární zemní schopnosti
  • V cyklu je následována první fyzickou živelnou magií, ohněm - ohnivá magie je tedy často sekundárním živlem větrných mágů
Magie větru je nespoutaná, často založená na ovlivňování smyslů, jedná se o psychický, nestálý živel. Větrní mágové jsou často nerozhodní a horkokrevní.
_______________________________________________________

ZEMNÍ MAGIE

  • Začátečník: zvládne ovlivnit růst rostlin (urychlit..)
  • Pokročilý: zemi lze použít jako zbraň, ovlivňovat rostliny a zvířata ve svém okolí, tvořit předměty z hlíny a kamenů..
  • Expert: umí komunikovat s bytostmi země (gnómové, dryády..) či zvířaty a zvládne je podrobit své vůli
  • Sekundární schopnosti: runy, amulety, telekineze, teleportace
  • Schopnosti, pro než mají zemní mágové nadání: kombinování živlů, chronokineze, neviditelnost, "super"síla
  • Schopnosti, jež zemní mágové těžko zvládají: manipulace se vzpomínkami, neverbální magie, sekundární větrné schopnosti
  • V cyklu je následována první mentální živelnou magií, vodou - vodní magie je tedy často sekundárním živlem zemních mágů
Magie země je stálá, často založená na přeměně věcí, jedná se o fyzický, pevný živel. Zemní mágové jsou často rozhodní a logičtí.
_______________________________________________________
Podrobnosti o seknundárních schopnostech brzy najdete v připravovaném článku, který jim bude věnován :)

Žádné komentáře:

Okomentovat